Postupci naknade štete iz osnova autoodgovornosti

advokat kalesija, naknada štete

Opće napomene o postupanju nakon nastanka saobraćajne nezgode:

U slučaju saobraćajne nesreće u kojoj je pričinjena samo manja materijalna šteta, vozači su obavezni ukloniti vozila s kolovoza, razmijeniti lične podatke i popuniti i potpisati Obrazac Evropskog izvještaja o saobraćajnoj nesreći. Prije napuštanja mjesta saobraćajne nesreće, vozači ne smiju zaboraviti popuniti i potpisati izvještaj te razmijeniti lične podatke. Potrebno je fotografisati mjesto saobraćajne nesreće iz nekoliko različitih uglova i po potrebi izmjeriti neke od elemenata. Ako je potrebno, izvještaj se može dovršiti i na dodatnom papiru koji čini dio izvještaja o saobraćajnoj nesreći.

U slučaju veće materijalne štete ili povrijeđenih osoba, učesnici moraju ostati na mjestu nesreće, pozvati najbližu policijsku stanicu, sačekati dolazak ovlaštene službene osobe i pružiti pomoć unesrećenima. Policija i druga ovlaštena tijela su dužna doći na mjesto saobraćajne nesreće, fotografisati ga, napraviti zapisnik o uviđaju i obaviti druge potrebne radnje. Ako drugi učesnik saobraćajne nesreće odbije dati svoje lične podatke ili podatke o vozilu, napusti mjesto nesreće, postoji različito mišljenje o odgovornosti, dođe do sudara s neregistrovanim vozilom ili vozilom s inostranom registracijom, vozač je pod uticajem alkohola ili nema odgovarajuću vozačku dozvolu, obavezni ste obavijestiti nadležnu policijsku stanicu koja će doći na mjesto saobraćajne nesreće.

advokat kalesija, naknada štete

Kome se podnosi zahtjev za naknadu štete?

Ako je vozilo sa registarskim oznakama iz Bosne i Hercegovine prouzrokovalo saobraćajnu nezgodu

Oštećena strana podnosi zahtjev za nadoknadu štete osiguravajućem društvu sa kojim vlasnik vozila ima sklopljen ugovor o obaveznom osiguranju od auto-odgovornosti za štete koje su nanijete trećim licima. (Podnosi se suprotnom osiguranju zahtjev, odnosno osiguranju kod koje je krivac saobraćajne nezgode osiguran).

Ako je vozilo sa inostranom registracijskom oznakom prouzrokovalo saobraćajnu nezgodu

Oštećena strana može podnijeti odštetni zahtjev Birou zelene karte u Bosni i Hercegovini ako je vozilo posjedovalo valjanu zelenu kartu. Biro zelene karte će odrediti društvo za osiguranje koje će obrađivati odštetni zahtjev u skladu sa važećim pravilima i obavijestiti podnosioca odštetnog zahtjeva o tome.

Ako je vozilo koje je prouzrokovalo saobraćajnu nezgodu bilo neosigurano

Oštećena strana može podnijeti odštetni zahtjev Zaštitnom fondu Federacije BiH ili Zaštitnom fondu Republike Srpske, ovisno o prebivalištu osobe koja je bila u posjedu vozila. Ako je vozilo koje je prouzrokovalo saobraćajnu nezgodu nepoznato, oštećena strana može podnijeti odštetni zahtjev Zaštitnom fondu Federacije BiH ili Zaštitnom fondu Republike Srpske, ovisno o mjestu nezgode. U ovom slučaju, oštećena strana ima pravo na naknadu samo zbog smrti ili fizičkih povreda.

Oštećena strana može podnijeti odštetni zahtjev Zaštitnom fondu Federacije BiH ili Zaštitnom fondu Republike Srpske, ovisno o registraciji društva za osiguranje.

Potražite pomoć advokata radi pružanja stručne pravne pomoći

U slučaju da dođe do saobraćajne nezgode, preporučujemo da odmah angažujete stručnog pravnog zastupnika – advokata, koji će vam pružati savjete i u vaše ime podnositi zahtjeve za naknadu štete tokom čitavog procesa, kako biste osigurali zaštitu vaših prava i interesa u ovom postupku, jer iako Vam se nekada čini da ste u pravu, a ne u krivu, stvari mogu krenuti po zlu ukoliko nemate stručnu pomoć.

Piše: Advokat Haris Omerović

Advokat Kalesija logo